ODZYSKIWANIE DANYCH

24h

609 123 321
Satafirms11, PS3111, Sataburn - błąd dyskó SSD

Dyski SSD oparte o kontroler Phison PS3111 zgłaszają się z błędem SATABURN, SATAFIRMS11 lub PS3111 gdy awarii ulegają kości pamięci lub firmware. Odzyskanie danych w takiej sytuacji wymaga wykorzystania specjalnego oprogramowania, które na poziomie serwisowym sczyta kolejność bloków i poskłada dane użytkownika w całość.

Dysk SSD przetrzymuje informacje w kościach pamięci. Te podzielone są na bloki, a bloki na strony. Każda strona i blok danych zawiera dane klienta, unikalny numer oraz dane korekcji błędów. Na kościach pamięci zapisany jest również firmware dysku, którego zadaniem jest przeliczanie fizycznych numerów bloków na adresację zrozumiałą przez systemy operacyjne.

Gdy dojdzie do awarii pamięci i firmware nie może się w całości załadować lub kolejność bloków nie może się ułożyć dochodzi do sytuacji, w której dyski SSD oparte o kontroler Phison 3111 przechodzą w tryb serwisowy.

Gdy dochodzi do uszkodzenia dysku SSD dzieją się dziwne rzeczy:

  1. Dysk pokazuje pełną pojemność, ale nie ma żadnych plików
  2. Nie można zainicjować dysku SSD
  3. Nie można sformatować dysku SSD
  4. Nie daje się nic zapisać na dysku
  5. Dysk zamiast modelu wyświetla dziwną nazwę

Problem ten dotyczy dysków SSD Goodram CX300, CX400, IRDM, Silicon Power, Kingston, Patriot, Lite-on i kilku innych modeli

Naprawa dysku SSD z takim uszkodzeniem jest nie możliwa, ale dzięki nam mogą państwo odzyskać dane. Nasze oprogramowanie jest w stanie sczytać informacje w trybie serwisowym, oczyścić je z niepotrzebnych informacji i złożyć dane użytkownika.

Dyski SSD miały być remedium na wszystkie problemy, ale niestety tak nie jest. Ograniczona ilość zapisów i odczytów jakie mogą przyjąć współczesne pamięci powodują, że dyski SSD mają ograniczoną żywotność. Warto o tym pamiętać i robić kopie zapasowe.